top of page
  • Yazarın fotoğrafıCeylin

Harry Potter 1

Güncelleme tarihi: 4 Şub 2018

Merhaba! Bugün Harry Potter ile ilgili bir yazı yazmak istedim. Ben Harry Potter'ı duymuştum fakat okulda olan bir kitap kermesinde Harry Potter ve Sırlar Odası'nı gördüm ve güzel bir kitaba benziyordu bende yanında 2 yazısını görünce "Bu kitabın 1'incisi yok mu?" diye sordum. Kitap satan adamda bana "Yarına getirebilirim"dedi ve bende kabul ettim. Ertesi gün ilk teneffüs kermesin olduğu alana gidip kitabın gelip gelmediğini sordum ve adam geldiğini söyleyip kitabı bana verdi. Tüm gün boyunca kitabı okudum ve daha sonra filmini izlemeye başladım. Filmi izlemeye başladığımda daha Felsefe Taşı Bitmemişti ve sonra üşenip kitapları okumak yerine tüm seriyi izledim ama şu an kitaplarıda okumak istiyorum.

Biraz kitap ve filmden bahsedelim:

Kitap ve filmdeki çoğu karakter; Harry Potter, Ron Weasley, Hermione Granger, Lord Voldemort, Albus Dumbledore, Draco Malfoy, Neville Longbottom, Severus Snape, Sirius Black, Minerva McGonagall, Rubeus Hagrid, Dudley Dursley, Petunia Dursley, Vernon Dursley, Luna Lovegood, Ginny Weasley.

Harry Potter'ın 8 Kitabı ve Filmi var. Bunlar; Felsefe Taşı, Sırlar Odası, Azkaban Tutsağı, Ateş Kadehi, Zümrüdüanka Yoldaşlığı, Melez Prens, Ölüm Yadigarları 1 ve 2.

Kısaca Harry Potter Kitabı onun, arkadaşlarının ve Hogwarts büyücülük okulunun Geçirdiği güzel, heyecanlı ve çoğu zaman tehlikeli maceraları anlatıyor. Ben filmi izlerken genelde Rowling'in bunları nasıl düşünüp sonra yazıp birde hikaye ye dönüştürdüğünü düşündüm çünkü bazı sahneleri izlesem bile nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Benim en beğendiğim sahne Ron ve Hermione'nin "Leviosa" hakkında konuşması. Şu Şekilde;

İngilizce:

R: Wingardium Leviosaaa

H: Stop, Stop, Stop. You are going to get someones eye out. Besides you're saying wrong! Its LeviOsa, Not LeviosA!

Türkçe:

R: Wingardium Leviosaaa

H: Dur, Dur, Dur. Birinin gözünü çıkarıcaksın. Ayrıca yanlış söylüyorsun. O LeviOsa, Leviosaaa Değil!

Daha söyleyecek çook şeyim var ama onları 2. bölümde yazacağım şimdilik görüşürüz!

Expelliarmus:)

24 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Ritüeller

Öncelikle "ritüel nedir?" sorusunu cevaplayalım. Ritüel alışkanlık özelliği kazandırmış davranışlarımız ve planlarımızdır. Bu konu aklıma...

15 Tatil Nasıl Değerlendirilebilir?

Sömestr tatili geldi ve yapacak çok fazla şey var. Bende tatili güzel değerlendirmek için bir liste yaptım ve sizle bunu paylaşmak...

Comments


bottom of page