top of page
  • Yazarın fotoğrafıCeylin

Yüzme Yarışları Ve Yüzme

Ben 6 yıldır yüzüyorum ve yüzme hayatımda en heyecanlı olan anlar hep yarış anılarım. Bundan önceki yarışlarım okul yarışları, il karması yarışları gibi yarışlardı ama bu sene benim yaş grubum için en önemli yarışlarımdan bir tanesi başladı. Vize Yarışları! Bu yarışlarda daha önce olmayan birşey vardı, bunlar duyunca komik gelen barajlar’dı. Yarışlarda birsürü baraj var ve her barajın bir derecesi var. Bu derecelerin hangisini yüzersen o derecenin barajını geçmiş oluyorsun. Biraz karışık ama zamanla iyice anladım. Arkadaşlarımla yarışlardan 1,2 ay önce barajları araştırmaya başladık ve bu vize yarışlarında çok fazla yarış yüzeceğimizi anladık, çünkü ilk vize yarışlarında neredeyse bütün yarışlara giriyorsun ama ikinci vize yarışında en iyi yüzdüğün 4 yarışı yüzüyorsun. Ben daha ilk vize yarışlarına girdim ve çok iyi geçmesede derecelerimi geliştirdim. Biraz da barajlardan bahsedeyim; Barajlar en zordan, en kolaya şu şekilde; A4,A3,A2,A1,B2 ve B1. Evet, akılda tutmak zor gibi gözüksede birsüre sonra insan alışıyor. Vize yarışlarına her sene 11 ve 12 yaş katılıyor. Ben şuan 11 yaş kategorisinde yüzüyorum, bir dahaki sene 12 yaş kategorisinde yüzeceğim ve sonra vize yarışlarım bitecek. Antrenmanda da bir sürü yüzme terimi var ve bunlarıda ezberlemem zor. Mesela en zordan, en kolaya şu şekilde; E3,E2 ve E1. Birde SPR3,SPR2 ve SPR1 var. E’ler uzun mesafe %50/%100 tempo ile yüzmeye deniyor. SPR’ler kısa mesafe %50/%100 tempo ile yüzmeye deniyor. Yüzmede 4 tane branş yani 4 tane yüzme stili var. Bunlar kurbağalama, kelebek, sırtüstü ve serbest stili. Benim en iyi olduğum stil sırtüstü ve serbest stili. Umarım bu yazıyı okuduktan sonra yüzme yarışları ve yüzme ile ilgili bilgilenmiş olursunuz!

1.820 görüntüleme1 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Ritüeller

Öncelikle "ritüel nedir?" sorusunu cevaplayalım. Ritüel alışkanlık özelliği kazandırmış davranışlarımız ve planlarımızdır. Bu konu aklıma...

Harry Potter 1

Merhaba! Bugün Harry Potter ile ilgili bir yazı yazmak istedim. Ben Harry Potter'ı duymuştum fakat okulda olan bir kitap kermesinde Harry...

1 Comment


Turgut özbal
Turgut özbal
Nov 02, 2023

bir antrenör olarak tebrik ederim yaşını bilmiyorum ama küçük olduğunu düşünüyorum ...bu yaşta merak edip araştırdığın için tşk ediyorum umarım gençlere faydalı olmuştur.


Like
bottom of page